Upadłość Net Holiday z Krakowa, luty 2019r.:

https://www.rp.pl/Biura-podrozy/302159915-Net-Holiday-oglasza-upadlosc.html

 

Upadłość Holiday z Krakowa, marzec 2019r.:

https://dorzeczy.pl/kraj/96033/Dzialajace-od-20-lat-biuro-podrozy-oglasza-upadlosc.html

https://www.polskieradio24.pl/5/1222/Artykul/2274291,Upadek-kolejnego-biura-podrozy-Ponad-250-klientow-zaskoczonych-informacja-za-granica

 

Upadłość Maltur z Malborka, maj 2019r.:

https://maltur24.pl

https://radiogdansk.pl/wiadomosci/item/93756-biuro-podrozy-z-malborka-oglasza-niewyplacalnosc-co-to-oznacza-dla-klientow/93756-biuro-podrozy-z-malborka-oglasza-niewyplacalnosc-co-to-oznacza-dla-klientow

 

Upadłość Mediterraneum z Poznania, lipiec 2019r.:

https://www.tvp.info/43454393/dzialajace-od-blisko-30-lat-biuro-podrozy-oglasza-upadlosc-klienci-zawiedzeni

https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/biuro-podrozy-mediterraneum-oglosilo-upadlosc,952267.html

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-07-13/bankructwo-biura-podrozy-z-poznania-160-turystow-za-granica/

https://expressilustrowany.pl/biuro-podrozy-oglosilo-upadlosc-klienci-z-polski-nadal-sa-za-granica/ar/c7-14271623

 

Upadłość Sieja-Travel z Jastrzębia-Zdroju, lipiec 2019r.:

https://www.rp.pl/Biura-podrozy/307189933-Steja-Travel-oglasza-upadlosc.html

 

Upadłość Neckermann Polska, wrzesień 2019r,:

https://businessinsider.com.pl/finanse/neckermann-polska-oglasza-upadlosc/c0htxs7

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/neckermann-polska-upadlosc-biuro-podrozy-nie-zachwieje-rynkiem-ale-moze-zmniejszyc-zaufanie-klientow-opinie

https://turystyka.wp.pl/neckermann-oglasza-upadlosc-tysiace-polakow-w-pulapce-czesc-jest-w-areszcie-hotelowym-6428370969942145a

 

Artykuł o upadłości biur podróży:

https://businessinsider.com.pl/lifestyle/podroze/podroz-za-granice-jak-sprawdzic-biuro-podrozy/tes9zqf

 

Tylko co ma zrobić konsument, który w natłoku codziennych zadań musi dołożyć kolejne, dodatkowe, obarczone sporym wysiłkiem zadanie ? Tu w sukurs może przyjść sam menadżer przedsiębiorstwa, który może zadbać o to, aby pokazać kondycję swojego przedsiębiorstwa. To jest duże ułatwienie dla konsumentów.

Zrzeszenie Przedsiębiorców Super Firma Polska przeprowadza audyt i sprawdza kondycję zgłoszonej firmy, także kondycję płatniczą. W przypadku pozytywnego wyniku, przedsiębiorca otrzymuje świadectwo w postaci jakościowego Certyfikatu. Dzięki niemu konsumenci mają pewność, że biuro podróży zostało sprawdzone w sposób obiektywny przez niezależną instytucję. Dla konsumenta ważna jest data wystawienia Certyfikatu, ponieważ świadczy on o kondycji przedsiębiorstwa na dzień wystawienia. Wiadomo, im krótszy czas minął od wystawienia Certyfikatu tym lepiej.

Dlatego, Drogim Konsumentom życzymy udanej współpracy zwłaszcza ze sprawdzonymi przedsiębiorcami.

Dlatego warto takie informacje sprawdzać.

W tym dziesięcioleciu, w Polsce wielu klientów dotkliwie odczuło falę upadłości biur podróży. W kapitalizmie niby normalna rzecz. Jednak klienci biur podróży zamiast wypoczynku dostają kolejne problemy. Jakby na co dzień było ich mało.

Największa liczba ogłoszonych upadłości, jak do tej pory, miała miejsce w roku 2012, było ich 15. W 2015 było ich sześć, w 2016 pięć. W tym roku statystyka została już chyba zrealizowana. „Aktywnością” na tym polu wykazało się już sześć biur podróży (linki poniżej). Kolejni turyści, pomimo zorganizowania sobie wypoczynku, w trakcie gorącego lata, zostali na lodzie.

Czy mogli się zabezpieczyć ? Czy taką upadłość można było przewidzieć ?

Odpowiedzi na takie pytania należy formułować z dużą dozą ostrożności. Decyzja o ogłoszeniu upadłości zależy od wielu czynników, a nie do wszystkich informacji mamy dostęp, żeby móc wypowiedzieć się w sposób jednoznaczny. Choć wiadomo, że wpływ na decyzję o ogłoszeniu upadłości ma przede wszystkim zachowanie płynności finansowej, tzw. cash flow, to jednak w dużej mierze zależy też od intencji prowadzących firmę menadżerów. W prawie upadłościowym przesłanki ogłoszenia upadłości są precyzyjnie zdefiniowane, jednak bardzo często przytomni i zdecydowani w działaniu menadżerowie są w stanie je „przeskoczyć” aby uratować firmę i wyjść na prostą. Więc w tej sprawie trudno o jednoznaczną odpowiedź.

Ale na pewno można było zachować ostrożność.

Należało wcześniej sprawdzić, w miarę posiadanych możliwości, wszelkie dostępne informacje nt. danego biura, a najlepiej dotrzeć do odpowiedzi jaka jest jego kondycja płatnicza.

 

Z ciekawości, sprawdziliśmy wpisy na temat biura podróży Mediterraneum w BIG InfoMonitor S.A. oraz Krajowym Rejestrze Długów BIG S.A. Tylko w tych dwóch Biurach Informacji Gospodarczej. I tu… brak zaskoczenia. Z przykrością musimy stwierdzić, że wpisy w rejestrach dłużników są. Kwoty niemałe, terminy przedawnienia też swoje mają. Szkoda, że zawarte z ww. BIGami umowy nie pozwalają nam na ujawnienie tych informacji, ale zapewniamy, że materiał wart jest zastanowienia. W każdym bądź razie sprawdzenie takich informacji przed zakupem wycieczki dało by możliwość odpowiedniej reakcji, a przynajmniej spowodowały by daleko idącą ostrożność. Taki, trochę, kubeł zimnej wody… Wszyscy pracownicy Zrzeszenia jednoznacznie stwierdzili, że mając takie informacje skierowali by swoje kroki do innego biura podróży.

 

Słoneczne wakacje ? Nie, zostaliśmy na lodzie…
Czy upadłość biura podróży można przewidzieć ?

25 września 2019

Organizatorem Programu SUPER FIRMA jest:

One Man Business Solutions

ul. Szczęśliwicka 35/47, 02-353 Warszawa

NIP: 5261517101

tel: +48 513 013 530

e-mail: kontakt@superfirmapl.pl

Organizatorem Programu SUPER FIRMA jest:

One Man Business Solutions

ul. Szczęśliwicka 35/47, 02-353 Warszawa

NIP: 5261517101

tel: +48 513 013 530

e-mail: kontakt@superfirmapl.pl

© One Man Business Solutions 2018/2019